Account manager opleiding

Met een account manager opleiding beschik je over alle kennis om succesvol te worden in het bedrijfsleven. Als accountmanager sta je naast de klant, en je probeert hem zo goed mogelijk te helpen met de producten die je aan hem hebt verkocht. Op die manier zorg je ervoor dat hij zoveel mogelijk plezier heeft van die producten. Dat is goed voor de tevredenheid van de klant, waardoor hij geneigd zal zijn nog meer producten bij jou te kopen. In de account manager opleiding leer je hoe je het beste een goede relatie met je klanten opbouwt.

Onderwerpen in de account manager opleiding

Het belangrijkste wat wordt geleerd tijdens de account manager opleiding is werken in een commerciële omgeving. Aan de hand van oefeningen ervaar je wat klantgericht handelen inhoudt. Andere onderwerpen die aan de orde komen zijn het voeren van gestructureerde verkoopgesprekken, het omgaan met klachten, en wettelijke rechten en plichten. Ook de backoffice komt aan de orde met onderwerpen als relatiebeheer, netwerken, nieuwe klanten werven, een verkoopstrategie bedenken en uitvoeren, samenwerken met andere afdelingen binnen het bedrijf. Tenslotte gaat het ook over je eigen positie als accountmanager, ofwel het maken van een accountplan, prognoses opstellen en targets bewaken.

Account manager opleiding in 50 leslocaties van Fabius

Voor de account manager opleiding heb je geen vooropleiding nodig. Uiteraard moet je de Nederlandse taal wel voldoende beheersen in woord en geschrift. De totale opleiding duurt 45 weken waarin je telkens een les krijgt van drie uur. De ervaring leert dat cursisten thuis elke week nog minimaal een dagdeel moeten besteden aan huiswerk. De opleiding is opgesplitst in twee delen. In de eerste 30 lessen krijg je de opleiding Administratief Medewerker. Als die succesvol is afgerond met een diploma begin je aan de Vervolgopleiding Accountmanager. Ook daarvoor krijg je een diploma.